wtorek, 19 listopada 2013

Skarpety na kalendarz adwetnowy - tutorial.

Aby wykonać skarpety na kalendarz adwentowy potrzebne mi było po półtora motka z włóczek – czerwonej i zielonej (kolory nie odfotografowały się na żadnym zdjęciu) – Kotek – czyli czysty żywy akryl. Włóczkę prowadziłam podwójnie. Niestety czerwona była zauważalnie cieńsza – miało to znaczenie przy późniejszym haftowaniu cyferek.

Rozpoczynałam skarpetę nabierając po 18 o. sposobem, który opisuję tutaj, następnie przerabiając na okrągło techniką magicloop dodawałam oczka na czubeczku i na pięcie, aż było ich po 22 z każdej strony i przez 6 rzędów przerabiałam taką właśnie liczbę oczek. Następnie zbierałam 2 oczka na pięcie, aby była delikatnie zarysowana (po jednym z każdej strony, czyli tam gdzie miał być numerek i po tej gładkiej stronie). Od następnego rzędu zbierałam oczka na palcach, aż pozostało ich 12x2 na drucie.
Skłamałabym, gdybym miała podać ile rzędów dżerseju przerabiałam potem... robiłam to na czuja, a potem przechodziłam do ściągacza, który kończyłam na lewo, żeby po wywinięciu pojawiał się ładny łańcuszek na brzegu.

Końcówką włóczki przeplatałam się na lewą stronę w taki sposób, by przytrzymywała wywinięty mankiet/ściągacz. A potem wykonałam podwójny łańcuszek na szydełku. Łańcuszek ten zawiązałam na gotowym ukręconym sznurku.

Jeśli wykonacie kalendarz (lub buciki dla lalek, albo coś jeszcze ciekawszego) według tego opisu - koniecznie się pochwalcie! Zamieszczę zdjęcia poniżej.

Pozdrawiam,
B.

PS: Kalendarz okazał się tak długi, że musiałam go fotografować na klatce schodowej.

2 komentarze:

  1. Wspaniały tutorial. Wszystko jest jasne :-) Dziękuję.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. piękny ten kalendarz!! ja w tym roku nie chce odliczania, swieta pewnie przespie zalana łzami...

    OdpowiedzUsuń

W związku z zatrważającą ilością spamu wprowadzam weryfikację obrazkową - przepraszam. Miło mi, że do mnie zaglądasz, a każdy komentarz jest dla mnie motywacją do dalszej pracy. Dziękuję, za czas poświęcony na jego wpisanie :-), a potem na wpisanie kodu z obrazka.