niedziela, 30 grudnia 2012

Ząb zupa zębowa, dąb...


 Oto właśnie maskotka, którą ukończoną pod względem dziewiarskim zgubiłam w Szkole Szycia w Krakowie. Po powrocie z wycieczki zasiadłam z dziewczynami by obejrzeć kolejny odcinek przygód Smoka Wawelskiego w "Porwaniu Baltazara Gąbki", zaglądam do torebki, a tu okazuje się, że ząb mi wypadł i nie mam czego zszywać. Na szczęście w ciągu tygodnia Poczta Polska się wyrobiła i mogłam dokończyć zamówiony prezent tak, by dostarczyć go przed świętami.
Jak przy każdej robótce obiecywałam sobie, że obfotografuję cały proces dziergania, ale kiedy już mam robótkę na drutach... (w tym wypadku moje ukochane jak mawia Bes86 Druty z Lidla, ale to nieprawda, bo to genialne drutki z Coatsa 4,5). Rozpoczęłam prowizorycznie z łańcuszka na szydełku; zęba przybywa i w górę i w dół. Kiepsko wybrałam włóczkę (tę na zmarnowanie, bo zostawiała czerwone kłaczki).
Aby uzyskać efekt fajnej grubej dzianiny zastosowałam potrójną włóczkę, ale nie miałam trzech motków, tylko na bieżąco, na jakieś dwa metry przed robótką robiłam palcami taki rozciągnięty łańcuszek - oczka miały nawet po pół metra. Dzięki temu uzyskiwałam potrójną włóczkę.

Pamiętacie poprzedniego ząbka?
Przy tym wygląda jak mleczak (to opinia dyplomowanej higienistki stomatologicznej).

 Podobnie jak wcześniej inspiracją był tu odkrojony fragment materaca. Tym razem jednak starannie dokleiłam termoklejem (!!!) długaśne cztery korzenie.


 












No właśnie! Cztery. A podczas wizyty u pewnego dentysty z Gliwic dowiedziałam się, że nie ma zębów z czterema korzeniami.
Opowieść nie byłaby jednak kompletna gdybym nie powiedziała Wam, że ząbek będzie na stałe stacjonował w Trójmieście i już niebawem pochwalę się gdzie dokładnie.

6 komentarzy:

  1. ...... no to dopiero zębisko!
    Szczęśliwego Nowego Roku!!! Pstro

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczęśliwego Nowego Roku !!!
    A może nie koniecznie to ząb ludzki może jest jakiś "zwierz", który posiada zęby z 4 korzeniami :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale on ma stać u dentysty, a nie u weterynarza!
      Lekarz nie wzbudzałby zaufania, gdyby łączył pasję leczenia zębów ludzi i zwierząt ;-P

      Usuń
  3. no to co, będzie ciąg dalszy instrukcji porostu zęba??

    ha ha, tak wykorzystać materac - :D :D :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, jak już coś wezmę na druty i dobrze mi się robi, to potem zapominam fotografować ;-P

      Usuń
  4. Czekam na tę informację z niecierpliwością, żeby polecieć tam i go obmacać... jeżeli mi pozwolą... :)

    OdpowiedzUsuń

W związku z zatrważającą ilością spamu wprowadzam weryfikację obrazkową - przepraszam. Miło mi, że do mnie zaglądasz, a każdy komentarz jest dla mnie motywacją do dalszej pracy. Dziękuję, za czas poświęcony na jego wpisanie :-), a potem na wpisanie kodu z obrazka.