piątek, 14 października 2011

opis wzoru patentowego z uwzględnieniem oczek brzegowych - brzeg łańcuszkowy

Przy wzorach zawierających narzuty wiele trudności nastręczają oczka brzegowe. Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Dla uproszczenia przyjmijmy, że konieczna jest parzysta liczba oczek.
1 rz. oczko brzegowe przerabiamy jako prawe, kolejne oczko lewe przekładamy bez przerabiania, a włóczkę prowadzimy na drucie po tym nieprzerobionym oczku, następnie przerabiamy na przemian *1 oczko prawe i 1 nieprzerobione oczko lewe z narzutem*, aż do ostatniego oczka, które (przy parzystej liczbie oczek na drucie) przerabiamy jako lewe.

2 rz. 1. oczko zdejmujemy bez przerabiania włóczkę prowadzimy za drutem, *oczko lewe zdejmujemy z narzutem, a prawe przerabiamy wraz z narzutem z poprzedniego rzędu* aż do ostatniego oczka, które przerabiamy jako lewe.

Taki właśnie rząd jak przedstawiony powyżej 2 rz. należy stale przerabiać dla uzyskania ściegu patentowego zastosowanego w pokazanym wcześniej szaliczku. Aby brzegi były równe należy pamiętać o brzegu łańcuszkowym, który uzyskamy łatwo pamiętając o zdejmowaniu pierwszego prawego oczka z włóczką prowadzoną za drutem.

25 komentarzy:

  1. uśmiałam się:) no i niech będę pierwsza:) buziam Cie mocno:)

    OdpowiedzUsuń
  2. zajrzałam z ciekawości - po przeczytaniu dzisiejszego posta - :)
    Inaczej robię ścieg patentowy ( nie wiem czy poprawnie nazywany przeze mnie angielskim ) dlatego brak komentarza dot. meritum
    Pozdrawiam - Krystyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, ja spotkałam się z określeniem angielskie na oczka przekręcone oraz na ściągacz 1 op. 1 ol. Patentowe są wtedy kiedy przynajmniej po jednej stronie nie przerabiamy oczek np. lewych, włóczę układamy w postaci narzutu na takim nieprzerobionym oczku, a w następnym rzędzie przerabiamy narzut razem z oczkiem na którym leży....
      Można też nie stosować narzutu tylko przerabiać oczko z rzędu poniżej...

      Usuń
  3. No to teraz będzie jazda :)))). Ja też niestety jestem z tych czytaczy i oglądaczy, no ale teraz to już muszem no muszem się wpisać.
    Pozdrawiam serdecznie Ewa.

    OdpowiedzUsuń
  4. No to i ja tutaj się dopiszę:))

    A wpis rewelacja. Ja robię inaczej ścieg patentowy - ale tym sposobem też muszę w końcu coś zrobić:) Ciekawa jestem która metoda jest szybsza.

    I nie widziałam go wcześniej!

    OdpowiedzUsuń
  5. http://www.shoowear.pl/ na tej stronie widziałam różne wzory, popatrzcie :)

    OdpowiedzUsuń

W związku z zatrważającą ilością spamu wprowadzam weryfikację obrazkową - przepraszam. Miło mi, że do mnie zaglądasz, a każdy komentarz jest dla mnie motywacją do dalszej pracy. Dziękuję, za czas poświęcony na jego wpisanie :-), a potem na wpisanie kodu z obrazka.