sobota, 17 marca 2018

Doradźcie jak spisać wzór na chustę?

Wymyśliłam taki oto układ wzoru na chustę. Chciałabym go zostawić dla potomnych, ale...

Wzór jest dwustronny, przez większą część czasu robimy oczka po lewej stronie jak wychodzą, ale w kilku miejscach, trzeba i tam zadziałać.

I dlatego mam pytanie:

Kiedy patrzycie na schemat wolicie jak pokazane są oczka, które mają się pojawić na prawej stronie czy jednak oczka, które macie wysztrykować?

Innymi słowy wolicie jak przkładowo dżersej jest zapisany tak:
4   I  I  I  I  I  I  I  I
     I  I  I  I  I  I  I  I   3
2   I  I  I  I  I  I  I  I
     I  I  I  I  I  I  I  I   1

EDIT:
Gdzie "I " - oczko prawe na prawej, oczko lewe na lewej stronie robótki.


Czy raczej tak:

4    I  I  I  I  I  I  I  I
       -  -  -  -  -   -  -  -  3
 2    I  I  I  I  I  I  I  I
        -  -  -  -  -   -  -  - 1

Gdzie "I" to oczko prawe, a "-" to oczko lewe
A może sztrykujecie tylko z opisów?

Dajcie znać.

14 komentarzy:

  1. Witam się! Od niedawna zaglądam i podoba mi się tutaj.
    Kiedyś bardzo dużo dziergałam, na drutach przede wszystkim. Teraz zajmuję się innym rękodziełem, ale sentyment do sztrykowania pozostał.
    Dla mnie ten drugi schemat jest bardziej czytelny. :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. ta druga wersja jest dla mnie bardziej czytelna,:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też jestem za drugą wersją.

    OdpowiedzUsuń
  4. zdecydowanie druga wersja :)

    OdpowiedzUsuń
  5. zdecydowanie druga wersja:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie ma znaczenia, byle było jasno opisane. Pisząc, że | to oczko prawe w pierwszym przypadku opisujesz garter, nie dzersej. Drugi sposób będzie powodował mniej bledow, jeśli w tym rzędzie są zarówno prawe jak i lewe oczka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spotkałam się z takim właśnie sposobem rozrysowania ażurów, chociaż fakt, w legendzie jest tam dodane prawe po prawej, lewe po lewej.

      Usuń
    2. A tak naprawdę najlepszym sposobem opisania dzerseju jest zostawienie pustych kratek :)

      Usuń
  7. Druga wersja.Fajna chusta i ciekawy wzorek.Rozpisz koniecznie.Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  8. poradziłabym sobie z obiema formami, osobiście wolę grafikę, nie cierpię opisów, druga grafika może być bardziej czytelna dla osób mniej doświadczonych więc będzie bardziej dla wszystkich :) pozdrawiam Kasia Środa

    OdpowiedzUsuń
  9. wersja druga, częściej używana, więc się przyzwyczaiłam

    OdpowiedzUsuń

W związku z zatrważającą ilością spamu wprowadzam weryfikację obrazkową - przepraszam. Miło mi, że do mnie zaglądasz, a każdy komentarz jest dla mnie motywacją do dalszej pracy. Dziękuję, za czas poświęcony na jego wpisanie :-), a potem na wpisanie kodu z obrazka.